11/24/2014

vung tau take 1

הגענו לפה דרך helpex בעצם...
זה אתר שמקשר בין אנשים שמבקשים עזרה בכל מיני תחומים (תיירות, חקלאות, בנייה, שמירה על חיות, טיפול בילדים, לימוד אנגלית ועוד) ברחבי העולם לבין אנשים שמעוניינים לתת את העזרה.
נרשמנו בזמנו 'עוד באירופה...' ובינתיים לא ממש ניצלנו את זה...
בעקרון הרעיון הוא שאין תשלום עבור השירותים, אלא מקבלים לינה ומגורים בד"כ תמורת העבודה.
כמובן שמצבנו קצת שונה כי אנחנו הרבה... ובכ"ז מצאנו באתר מישהי מהעיר הזו- thu ha שמה-  שמלמדת אנגלית בביתה ומזמינה אנשים לבוא לתרגל עם התלמידים שלה.
היא לא יכלה להציע לנו מגורים, וזה ברור, אולם סיכמנו שנגיע לעיירה בה היא גרה (עיירת חוף כשעתיים נסיעה מסייגון) ונבוא לדבר עם התלמידים שלה.
החלטנו שאם יהיה שם נחמד נשאר שם זמן מה ואם לא נמשיך.
הכל פתוח!
בדיעבד, טוב שכך כי אני צריכה להיות מחוברת לסייגון לצורך בדיקות לגבי האצבע שלי והחלטות להמשך טיפול... (על זה אולי בפוסט נפרד...).

קראנו קצת על המקום, הבנו שזו עיר חוף שהיא עיר נופש של תושבי סייגון, בעיקר לסופ"שים ושבמהלך השבוע דיי ריק שם בד"כ. יש כל מיני אטרקציות בסביבה, כך שבטח יהיה בה מה לעשות למשך כמה ימים.
החלטנו לקחת מונית לנסיעה הזו ולוותר על התענוג של נסיעת אוטובוס עם 4 ילדים וימבה תיקים. וטוב שכך.
בעל המלון הזמין לנו מונית ועזר לנו להתמקח ולהגיע למחיר המתאים (כ- 75$).
ויצאנו לדרך.

הייתה לנו כתובת של מלון קטן ש thu ha נתנה לנו.
כשמצאנו אותו בעלת המלון קצת נבהלה שנחתנו עליה ככה ומיד קראה למישהי שלקחה את דוד ואיילה על אופנוע למלון אחר, לבדיקה.
יש פה ימבה מלונות, בכל מיני רמות, גם ריזורטים של ממש.
המלון שהיא לקחה אותו אליו יצא לנו מעולה. אחרי התלבטויות הוחלט שניקח חדר אחד עם 2 מיטות זוגיות ויוסיפו לנו מזרן נוסף על הרצפה. סידור מעולה מבחינתנו.
יש מחיר לסופ"ש ומחיר לאמצ"ש. הממוצע הוא 15$. סביר לגמרי

היה כבר ערב, היינו רעבים, יצאנו לשוטט

ארז משחק בקני סוכר עם ילדים במסעדה

יש מלא מסעדות קטנות ויש את החוף עם טיילת לצידו.
הלכנו לטיילת וגילינו גם שם מלא דוכני אוכל. המון ויאטנמים עושים פיקניקים על החוף, מסתובבים, רוכבים על אופני טנדם (יש גם של 3 ו-4 מושבים. ינוסה בהמשך).
רוח חזקה ונעימה מהים.
תענוג!
מלא מלא מאכלי ים, המגוון הכי גדול שראיתי עד כה. כל מיני סוגי צדפות, סרטנים, דגים, תמנונים. שפע!
והכל טרי ונעשה על המקום

המשכנו ללכת והגענו לרחבה גדולה בה משכירים רולר בליידס להחלקה ומיני סייקלוס . גן עדן לילדים!
כמובן שהם מיד רצו להחליק- איך לא!

אומני פגשה בנות מקומיות ששמחו לתרגל את האנגלית שלהם (זה קטע חזק פה)
בילו הרבה זמן ביחד ואולי יישארו בקשר בפייסבוק...