8/21/2014

ליד נהר ה- mosel

התיידדנו עם מנהל אתר הקרוואנים ליד דיסלדורף והוא המליץ לנו על כמה מקומות שנוכל לעבור בהם.
הראשון היה כפר נחמד על נהר ה mosel שאמור להיות גם על יד טירה או מבצר.
נשמע לנו מעולה!

בדיסלדורף מז"א חורפי
ומלא קרוואנים בסגנונות שונים
חלקם נראים ממש כמו בית

אחרי נסיעה רוויית פקקים (אנחנו מתחילים להבין שזה חלק מהקטע של הנסיעות פה... הגרמנים כל הזמן משפרים ומשפצים את הכבישים שלהם- שהם באמת מעולים- ויש כל הזמן עבודות בכביש, בכל מקום!) הגענו לאזור וה GPS  כיוון אותנו לאזור כפרי מהמם ביופיו שרק הלך והפך יפה יותר ויותר.
ירדנו לתוך עמק, בדרך לנהר, דרך כפרים ציוריים של ממש, עם גינות מטופחות ולבנים יפייפיות. ואז הגענו לנהר- וואהו!!!

רואים שהתלהבנו בטירוף, נכון?

לצידו של הנהר טרסות של גפנים, מלא עצי פרי עמוסים (הרבה פירות פשוט נופלים על האדמה, אנחנו צריכים לברר מה המנהג פה עם הפירות האלה, כי פשוט חבל...), גינות ירק מטופחות ויפות, בתים מהממים. והנהר זורם לו רחב ויפה

נראה כאילו הגענו לעולם אחר... ופתאום חשמלית עוברת במקום לא רחוק, מקביל לכביש הראשי. נראה כאילו היא לא קשורה לפה בכלל- מאיפה היא מגיעה? או רכבת משא שחולפת שם פתאום...
מחפשים את אתר הקרוואנים שסיפרו לנו עליו ומגלים שהוא פשוט... חנייה ליד כמה בתים, בקצה שכונה נעימה. אוקי... יכול להיות מעניין ובהחלט חסכון משמעותי של כסף. בינתיים המשכנו להסתובב בכפר ובזה שלידו שמעבר לנהר, בחיפוש אחרי סופרמארקט, מקום לאכול בו ארוחת ערב, מקום להוציא כסף ועוד.

גילינו עוד מקומות חבויים היטב, כמו אתר קמפינג מגניב ביותר (שאולי נישן בו בהמשך, אולם בינתיים אפשר לרוקן בו את מיכלי המים של הקרוואן ללא עלות ובמידה ונצטרך למלא מים, אפשר בעלות נמוכה לעשות זאת. מחר...), מסעדה אסיאתית לארוחת ערב (אחלה אוכל!) וכבר סימנו לנו מלא מקומות בהם נרצה לטייל מחר- מחרתיים. זה בהחלט נראה מקום מעולה להשאר בו כמה ימים!
נראה איך יהיה מזג האוויר. בינתיים הוא דיי משוגע- רגע אחד שמש נעימה ומלטפת ורגע אחר מבול מ-ט-ו-ר-ף! ואז כולנו מדקלמים "ולזה קוראים פה קיץ!"
מיקמנו את הקרוואן בפינה החמודה ההיא והלכנו לישון

בבוקר קמנו בשכונה, ארגנו ארוחה ונסענו לטייל לאיטנו בסביבה. עלינו אל ההר לכיוון הטירה ששמענו עליה, משהו שאמור להיות חבוי ביער. התכוונו רק להתקרב לשם ולראות מה קורה שם, כי היום כבר עבר את מחציתו (כן, אנחנו לוקחים את הזמן באיזי לגמרי) ולא היינו בטוחים שיהיה לנו זמן להגיע לשם. הגענו למגרש חנייה נחמד ופגשנו כמה ברלינאים חמודים שסיפרו לנו על מסלול הליכה לטירה שנשמע מדליק, בתוך היער. הם אמרו שהם קצת התברברו ולקח להם הרבה זמן, אולם יש דרכים יותר מהירות.
אז נכנסנו ליער מתוך מחשבה שרק נלך לטיול קצר ונחזור ללינת לילה ובבוקר נלך לשם באמת.
מן הון להון יצא שפגשנו אנשים נוספים ביער שאמרו שזו בכלל לא הליכה רצינית. לשם זו ירידה, בחזרה זו עלייה חדה, אולם לא ארוכה מאד.
אז הלכנו על זה.

ממש טירה מהאגדות

היער היה מהמם ומהר מאד הגענו לנקודת תצפית לטירה שהשאירה אותנו פעורי פה ומשתאים. זו נראתה טירה מהאגדות... ההשראה לוולט דיסני וללגו...
מספרים שבמלחמות העולם לא הצליחו למצוא אותה והיא נותרה חבויה ביער וכמעט שלא נפגעה כלל.
כשהתקרבנו הבנו את זה טוב יותר.
מסביב לטירה נהר והיא שמורה במצב ממש ממש טוב.
טיפסנו ועלינו אליה והסתובבנו בכל המקומות שאפשר היה. היו מקומות סגורים, מן הסתם, וגם מקומות שאפשר להכנס אליהם רק עם כרטיסים, אולם מאחר ובאמת הגענו בשעה יחסית מאוחרת כבר לא היה טעם לרכוש כרטיסים. חשבנו שאולי נחזור לשם מחר (אולי. לא מתחייבים)

הדרך חזרה הייתה מאתגרת, עם ארז שלא ממש רצה ללכת לבד ודוד, אומני ואני התחלקנו בסחיבתו על הגב.

בסוף הגענו למעלה, לקרוואן ומיהרנו להכין ארוחת ערב כי כולם היו רעבים...
טוב, לקח קצת זמן עד שהכל היה מוכן וכולם שבעו ונרגעו...
נשארנו לישון עם הקרוואן בספוט המהמם הזה, לגמרי בחוץ

פסטה בולונז וסלט חסה

בבוקר כשקמנו, ראינו את זה

אלה פרות במרחקים

חוזרים מטיול בוקר קריר

העסקנו את עצמנו בסוגיית המים. זו כנראה סוגייה שהעסיקה את החבר'ה מהטירה מאתמול עוד לפני כך וכך מאות שנים... שם היו כמה משרתים שירדו לנהר להביא את המים כל הדרך למעלה. אצלנו זה קצת אחרת...  מיכל המים של הקרוואן כנראה כבר דיי ריק ולכן זה רק מתבקש שהדבר הראשון שנעשה יהיה לרדת לאתר הקמפינג המסודר יותר שנמצא באחד הכפרים למטה. אתמול אחרי הארוחה שטפנו רק את הכלים שנראו לנו הכרחיים לבוקר ואחרי ארוחת הבוקר לא נשטוף עד למילוי המיכל.  אולי נשאר לישון שם הלילה, צריך לברר מה העלויות. בכל מקרה חייבים לרוקן מיכל מיי שרותים ומים אפורים ולמלא מיי שתייה (מקלחת, בישול) וגם מצב מיי השתייה שלנו בקאנטים (לא שותים מברז הקרוואן, כי על אף שאלה אותם מים שנמלא בבקבוקים שלנו, אי אפשר לדעת מה עבר בצינורות בקרוואן ולהיות בטוחים שאפשר לשתות את זה, אז לא לוקחים סיכון. כך הסבירו לנו בחברת ההשכרה).
אכלנו ארוחת בוקר בעצלתיים, כמנהגנו פה דיי מההתחלה וירדנו למטה לאתר הקמפינג הנחמד.
אחרי בירור עלויות הבנו שאין לנו טעם להשאר ללון שם, אין לזה כל יתרון... מילוי מים הוא בתשלום ממילא, כך גם הטענת החשמל (שכרגע לא נחוצה לנו כלל). המקלחות עולות כסף וכביסה יכולה לחכות עוד יום יומיים לפחות... אז רוקנו את המיכל שלנו עם הכלים ומקלחות מהירות לכולם, מילאנו את המיכל ב- 3 יורו והמשכנו במעלה הצד השני של העמק. לטייל קצת, לא לכיוון מסויים...

ימים סגריריים בהם נראה כאילו גשם יתפוס אותנו בכל רגע, על אף שבסופו של דבר לא ירד גשם כבר יום וחצי... ראוי לציון! אולם רוח יש גם יש, במיוחד כשעולים מהעמק למעלה...

הגענו לאיזה יער ומיד צדו את עינינו שיחי פטל מרובים ועמדנו לאכול פטל מלוא הפה. לאט לאט כולם התרצו ונענו לו, לפטל, גם מי שסירב מההתחלה לאכול...

עלינו קצת במעלה היער לטיול קל, אפילו נכנסנו לעומקו מעט- יש שם שקט ואור אחרים לגמרי...- אכלנו עוד קצת פטל וירדנו לקרוואן לארוחת צהריים קלה ואיסוף של קצת פטל. שיהיה למחר גם.
הכל מתובל במשחקי 'שיט-הד' קולניים.
בסוף חזרנו לכפר, לשיטוט ערב יפייפה בין סמטאות הכפר המהממות על בתיו הציוריים, ליד הנהר עם הברווזים והברבורים (קשוחים החבר'ה האלה!), הצצה בכנסיה המקומית וארוחת ערב טורקית למהדרין של שווארמה- צ'יפס- סלט (יאמי!)

יש לטלפון שלי קטע כזה שהוא בוחר כל מיני תמונות ועושה אותן "אמנותיות" כאלה...
פתאום גיליתי את זה...

גם הלילה חנינו ליד הנהר, בחנייה רגילה לחלוטין.
איזה כיף שאפשר פשוט לעשות את זה!