8/27/2014

בדרך ליער השחור

היעד הבא שלנו הוא היער השחור.
זה אזור דיי גדול בדרום גרמניה עתיר יערות צפופים וירוקים, עם אגמים, גבעות והרים.
אממה, יש כמה שעות טובות של נסיעה מאיפה שהיינו עד לשם, אז כדאי להתחיל, נכון?
נסיעות ארוכות לא בהכרח מיטיבות איתנו... בעצם- עם מי כן?
זה אומר יותר זמן של פוטנציאל מריבות בין הילדים על: מי ישב איפה, מי ישכה לשכב, מי יקבל איזו כרית, איזה משחק נשחק ומי יהיה ראשון, מי ישמע ב 3MP  ובאיזו קומבינציה, מי יאכל קודם משהו ועוד ועוד... ככל שהזמן מתארך יש יותר אפשרויות למריבות J

בדרך ניווטנו בכל מיני מקומות, דרך כבישים מקומיים קטנים (כי בהתחלה הגדרנו ככה את התוכנה שעבדנו איתה לניווט) של כפרים יפייפיים ודיי שוממים (כולם בעבודה?) ואח"כ כבר שינינו הגדרות והרשינו לתוכנת הניווט להוביל אותנו דרך כבישים ראשיים.

באיזשהו שלב עצרנו לאכול במסעדה איטלקית חמודה שמצאנו בדרך, כי כבר נהיה מאוחר. מראש לא התכוונו לישון הלילה באתר קמפינג מסודר- היה לנו את כל מה שהיינו זקוקים לו. רק רצינו להתקרב לאזורי האטרקציות למיניהם, כדי לא לבלות יום נוסף בנהיגות.
יצא שנכנסנו יותר ויותר לתוך החושך ותוכנת הניווט לא לגמרי תיפקדה, כי כל האזור אליו הגענו נמצא בשיפוצי כבישים מטורפים. כך שבאיזשהו שלב נתקענו בדרך והתחלנו לבקש הנחיות מעוברי אורח (נחמדים ביותר, אגב!). עשינו כמה עיקופים (umleitung, דוד זכר את המילה מהתקופה שאחותו למדה גרמנית למשך זמן קצר באוניברסיטה. זוכרת, אורית? גם" אינשולדיגונג" חזק  אצלנו J ) ואז עצרנו שוב, דוד נכנס לפאב מקומי ויצר סיעור מוחות רבתי בקרב הברמנית והלקוחות, עד השם הגיעו למסקנה מה תהיה הדרך הנכונה ביותר- חמודים.
יצאנו משם מלאי בטחון, עד ש.... שוב נתקלנו בכביש ללא מוצא...



או אז אני הצעתי לנסות את google maps שהתגלה כמושיע מדהים ובהמשך נשתמש בו עוד לא מעט (מי צריך בכלל תוכנות ניווט שעולות הרבה כסף? בשלב מאוחר יותר נגלה גם שאפשר לעבוד עם ה google maps בצורה לא מקוונת, אם מתארגנים לכך מראש. כי לא בכל מקום יש wifi ולא תמיד נשאר לנו זמן גלישה בסים שלנו... זה אדיר. וגם "היא" מדברת בעברית).
סופסוף הגענו ליעד, עייפים, מותשים (אחרי הרבה ריבים בין הילדים ועם הילדים...).
החננו את הקרוואן בקרן רחוב, במקום שהיה נראה שמותר, צחצחנו שיניים, עברנו לפיג'מות ו... הלכנו לישון.
מחר יהיה יום חדש... נראה כבר מה נעשה...

דוד קם מוקדם בבוקר וקרא על היער השחור, על הכרטיסים האפשריים, על האטרקציות. הרבה מידע.
הגענו למסקנה שעל אף שאנחנו ממש נשמח להשאר במקום כמה ימים זה עוד לא הזמן... מזג האוויר נושף בעורפנו, ולא מהכיוון הטוב...
קיץ חורפי וגשום עובר על אירופה, ועלינו.
לכן החלטנו לטפל רק בדברים הבוערים באתר הקרוואנים הסמוך (ריקון מיכל השרותים והחלפת בלון גז) ולהמשיך ליסוע עד לאתר הקרוואנים שעל יד פארק אירופה. ה-!!! אטרקציה שרצינו להגיע אליה.
אם מזג האוויר היה ידידותי יותר היינו מחכים קצת, אולם לפי אתרי מזג האוויר (ההפכפכים גם הם) נראה היה שיש לפנינו רק עוד יומיים- שלושה שמשיים ואח"כ תתחיל חזית גשומה למשך כמה ימים. פארק אירופה הוא ממש לא מקום שכדאי לבלות בו בגשם שוטף...

אז התקפלנו ונסענו בעוד נסיעה (הפעם לא ממש ארוכה כי כבר היינו באזור) עד לאתר הקרוואנים שליד פארק אירופה.
האתר שייך לפארק הוא מתוקתק ומאורגן (רק אין שם כביסה ואנחנו כבר ממש מתחילים להזדקק לכביסה... טוב, נמשוך עוד קצת...). גם המחיר שם סביר בהחלט (יש תעריף לשעות היום – 8-20 ויש תעריף לשעות הלילה 20-8. בתכלס, האתר הכי זול שיצא לנו להתארח בו).
איך שמגיעים אליו שומעים את הצרחות המתוזמנות של אלה שעושים את ה silver star אחת מרכבות ההרים המטורפות שבפארק, שהייתה הכי קרובה לאתר הקרוואנים. אחרי כמה זמן כבר התרגלנו לקולות האלה, אולם מדיי פעם "שמענו" אותם מחדש J

עשינו קניות, אכלנו, מקלחות, טיול קל בסביבה, הכרנו שכנים גרמניים מקסימים שיש להם מנוי שנתי לפארק וסיפרו לנו כל מיני דברים עליו, נתנו המלצות וסתם, היה נחמד לבלות איתם קצת.
בכלל האתר הזה שוקק חיים ומאד מכוונן לפארק. הפארק נסגר ב 20:30 ואז יש זרם גדול של החוזרים ממנו שמציפים את המקלחות (המתוקתקות להפליא, חבל על הזמן...) וגודשים את המסעדות (אנחנו בעוד 24 שעות). יש מלא קרוואנים, מכל אירופה, בכל מיני צורות וגדלים. ומלא משפחות בכל הצורות והגדלים. וכלבים, כמובן, כי הגרמנים מטיילים עם הכלבים שלהם לכל מקום. יש להם מנשאים מיוחדים, עגלות, אוהלים וכל מה שאפשר. ראינו זוג מגיע עם קרוואן, חונה, מתארגן ושניהם ישר מרכיבים את העגלה של הכלבים, צמד חמד מתוק ומלא שיער, שישבו בעגלה כשיצאו לטיול. הם דיברו אליהם ממש כמו אל תינוקות והסבירו להם לא לקפוץ, לשבת אחורה וכו'.

מחר יהיה יום הפארק הגדול, בינתיים כמה תמונות של אווירה

רפאל התחבר לטיפוס הזה

לאומני לקח קצת יותר זמן







4 תגובות:

  1. אני מרגישה כאילו אני איתכם שם בכבישים חבל שבקיץ כל כך גשום השנה

    השבמחק