4/22/2015

טרק ל australian camp

אז כאמור בחרנו בטרק פשוט יחסית, משהו שאמור לקחת 3-4 ימים בהליכה רגועה מאד. כלומר, אפשר גם יותר, אולם ממילא יש לנו רק 4 ימים עד שנצטרך לחזור לפוקרה לקראת הטיסה של חנה בחזרה לקטמנדו ולארץ.

שכרנו ג'יפ מ"סוויסה" שייקח אותנו לכפר הראשון, כדי לחסוך טיפוס. אנחנו לא באמת יכולים לעשות טרק רציני וטיפוסים ממש קשים בהרכב הנוכחי שלנו, עם קטנצ'יק בן כמעט 3 בקצה אחד וסבתא בת 70+ (שהיא בכושר מעולה!!!) מהצד השני.
אז מצאנו פתרון מנצח!
[עלות הג'יפ הייתה 45$ והנסיעה ארכה קצת יותר משעה בדרך הררית תלולה ביותר. המהינדרה סקורפיו שלנו עמד במשימה יפה מאד!]

כך הגענו ל astam הכפר הראשון בדרך.
shiba מ"סוויסה" שלח אותנו לבדוק כפר אקולוגי שיש שם ואנחנו נדלקנו לאללה!

annapurna eco village הוא מקום מהמם ביופיו שמנוהל כעסק משפחתי ע"י 2 אחים, אשתו של האחד ואחותה ועוד הרבה מהמשפחה המורחבת ומבני הכפר עצמו.
יש במקום חדרי אירוח, מסעדה, חדר מדיטציה ויוגה וטיפולים שונים.
הם מגדלים ירקות ודגנים לתצרוכת עצמית ולמסעדה, צמחי מרפא, תה ותבלין (יש 2 עצי קנמון, למון גראס, קמומיל ועוד) ובכלל גינה לתפארת המושקית ממי גשמים שהם אוגרים ומטהרים בשיטה מיוחדת של שימוש בחול.
הם גם מטהרים מים לשתייה בשיטה הזו ואלה המים הכי טעימים שיצא לי לשתות. הם עוד מרבים לעשות ומנסים לחנך את אנשי הסביבה על החשיבות של מים נקיים ומקימים מערכות טיהור מים כאלה בבתי ספר בכפרים בסביבה (ראינו אחת כזו כשהמשכנו לטייל).
יש להם כמה טרסות שהם מעבדים, ראינו את הבופאלו'ס חורשים והילדים עזרו לפזר קומפוסט בשדות (קקי חצי מיובש של פרות, yay!), אה, יש גם פרות שהילדים עזרו לחלוב...
המקום יושב בנקודת נוף פנורמית מהממת ביופיה, המשקיפה על כל ההרים מסביב (כשהראות מאפשרת כמובן).
התכנון המקורי היה לבלות שם לילה ולהמשיך, אולם החלטנו להשאר ללילה נוסף (גם כי חלק מאיתנו היו צריכים להתחזק קצת, הרגישו קצת לא טוב, וגם כי היה שם ממש כיף ונעים ולא רצינו להמשיך...).
[עלויות: 2 חדרי טריפל עלו לנו 40$, 2 חדרים לשני לילות, 5 ארוחות ומלא תה לסוגיו עלו לנו משהו כמו 210$. ל-7 אנשים]

נוף מדהים

סופסוף ערסלים!!!
זה לא נתפס איך בכל דרום מזרח אסיה יש ימבה ערסלים ובנפאל פשוט אין

מימין ומשמאל שני עצי הקנמון (אם הבנתי נכון...)

שתילי תותים בעציצי בקבוק תלויים

פרחי הקמומיל מתייבשים להם בשמש

הילדים מאושרים עם עץ התות שגילו
ארז טחן ללא הכרה

ארז מפזר קקי של פרות עם הנס הגרמני ונהנה מכל רגע

הבנו שכדאי לנו לקחת פורטר איתנו, שיפנה אחד מאיתנו לפחות ממש להיות עם ארז (בתורנויות כמובן). כך שארגנו דרך המקום פורטר חמוד וצ'יפרנו אותו ב 1000 רופי ליום (כ-10$) לעומת ה-900 שביקשו ב"סוויסה" בפוקרה, שבטח רק מחצית מזה- אם בכלל- הייתה מגיעה אליו ישירות. מה גם שהעבודה איתנו היא בכלל צ'ופר כי אנחנו הולכים לאט, גג 4 שעות ביום, עם הרבה זמן פנוי.
יצאנו לדרך לכיוון dhampus. היום הכי ארוך שלנו בעצם. שכלל קצת עליות, לא מאד רציניות, אולם במצבנו זה לא בהכרח היה פשוט.
הקטנים והגדולים הלכו ממש יפה. את ארז סחבנו על הגב בתיק/ מנשא המאולתר שלנו בחלק מהדרך, בעיקר כהוא ישן (ובעיקר דוד).
השמיים התקדרו להם בדרך והגענו למחוז חפצינו ממש ברגע האחרון.
נחתנו בגסט האוס הראשון שהיה על השביל איך שהתחיל הגשם. מזל גדול!
דיי ברור שלא המשכנו לבדוק עוד מקומות, נכון?
הייתה לנו מרפסת פרטית כייפית ומרווחת.
בהתחלה היה ממש קר, אולם הערב התבהר מאד ולא היה כזה קר, כהכנה ליום המחר...
[עלות חדר 5$, לקחנו 3 חדרים, אחד טריפל ושניים דאבל. האוכל יוצא לנו כ- 25$ לארוחה לשבעתנו, כולל תה לסוגיו. היו לנו שם 2 ארוחות]

יוצאים לדרך

יש הרבה הפקת חשמל סולרית בכפרים וגם בערים
זו למשל משאבת המים של המאגר בכפר
כל כך הגיוני, נכון? למה בארץ אין יותר חשמל סולרי?

ללכת בתוך גלויה

עוד דהאל באט...

ובבוקר זכינו לראות מושלמת, נטולת עננים לחלוטין
[טוב, זה השתנה אחרי כמה שעות, לקראת אחה"צ, ובכ"ז זכינו...]
 יצאנו והמשכנו ליום לא ארוך במיוחד- שעתיים פלוס- אולם עם טיפוס עצבני בסופו בעיקר, עד למחנה האוסטרלי

סבתא חנה מטפסת בגבורה!
על אחד השבילים מצאנו אוצר
לרגע חשבנו שהוא בסוף חייו

איכשהו רפאל הצליח לעזור לו "לחזור לחיים"
 הגענו למחנה!
[לקחנו 2 חדרים שעלו לנו 12$ ביחד, ארוחות שוב- המחירים דיי קבועים- יצאו כ-25$ לשבעתנו לארוחה]

יש נדנדה גדולה במחנה

דוד והילדים משחקים כדורגל ב australian camp
ארז והפורטר משחקים בכדור

וזה כבר בדרך למטה
כשהגענו למטה שתינו צ'אי ותפסנו מונית לפוקרה (1000 רופי) ושם התאחדנו עם התיקים שהשארנו אצל "סוויסה" והמשכנו למלון שלהם (hotel atrium, חדר משפחתי גדול עם 2 דאבלים וסינגל עלה לנו 15$ ויחיד לחנה עלה 7$).