12/01/2014

סיכום ביקורנו בעיר vung tau בויאטנם

לא מצאתי הרבה חומר על vung tau ברשת. בעיקר לא חומר מעודכן ובטח שלא בעברית.
לכן החלטתי לכתוב פוסט לסיכום שהותנו בעיר הכל כך חמודה הזו.
מקווה שיעזרו למי שיגיע לפה בכוונה או במקרה.

העיר vung tau היא עיר חוף שנמצאת כשעתיים דרום- מזרחית לסייגון ( ho chi minh city). ההגעה אליה קלה מאד בתחבורה ציבורית מקומית יש חברות עם קווי טרנזיטים בין העיר לסייגון שיוצאים אחת לחצי שעה- שעה בכל יום במחיר  של כ 100,000 דונג שהם כ-5 דולר נכון לדצמבר 2014 (חברתhoa mai  למשל).
אפשר גם לשכור מונית פרטית. כדאי לסגור מראש את המחיר כדי שלא יהיו הפתעות (צפו למשהו בסביבות 60-80 דולר).
זו עיר של תיירות מקומית בעיקר אם כי ניתן לפגוש גם תיירים מזדמנים, בעיקר ממזרח אירופה מההתרשמות שלנו לפחות. בסוף השבוע היא מתמלאת באנשים מסייגון שמגיעים לנפוש בה, לברוח מרעשי העיר והזיהום שלה ואילו במהלך השבוע דיי ריק בה. מדהים לראות איך בשישי אחה"צ או בשבת במהלך היום העיר מתמלאת פתאום אוטובוסים, טרנזיטים, מכוניות פרטיות ומלא אנשים צעירים ומבוגרים. ליום- יומיים בערך.

כיאה לכל עיר תיירותית יש בה הרבה אפשרויות מגורים. מריזורטים ובתי מלון 5 כוכבים המצויידים בכל מתקן מודרני אפשרי ועד לבתי מלון קטנים ונחמדים הצצים בעיר על כל חלקה פנויה (קצב הבנייה שלהם ממש מרשים! התבוננו מדיי יום מחדר המלון שלנו בבנייתם של 2 בתי מלון חדשים ממש ממול. קצב הטיוח והצביעה שלהם היה מהיר במיוחד!).
אנחנו בחרנו ללון במלון קטן שכזה, בחדר משפחתי שכלל 2 מיטות זוגיות רחבות וקבלנו מזרן נוסף. בחדר יש מקלחת ושרותים, מרפסת קטנה, מקרר, טלוויזיה, מאוורר. לגמרי סיפק את צרכינו. וכל זה במחיר של כ-17 דולר בסופ"ש ו-15 דולר באמצ"ש. ואמנם אף אחד לא ממש דיבר אנגלית, אם כי הצלחנו להסתדר בעזרת שכנה עם כוונות טובות והמתרגם המעולה של גוגל (שבכלל משרת אותנו נאמנה במהלך הטיול).
בחלק מהמלונות יש בריכה ואפשר להכנס אליה בתשלום לפעמים, אם כי גילינו שאם יושבים במסעדה של המלון ואוכלים ושותים (חייבים, לא?) אפשר להכנס לבריכה באופן חופשי. אולי לא בכולן, אולם שווה לנסות



ההתניידות בעיר קלה מאד, אם ברגל או במוניות הרבות הפזורות באזורי התיירים. אפשר גם לשכור אופנועים על בסיס יומי במחיר לא גבוה בכלל.

העיר מציעה שלל אטרקציות נחמדות, לצד שיטוטים נעימים בטיילת וברחבי העיר.
יש מרכזי קניות חדשים המציעים שלל מותגים.
קצת קשה לסכם את כל מה שהמקום מציע, אם כי אנסה לעשות זאת בנקודות:

·        הים! חוף הים רחב וגדול עם גאות ושפל חזקים ביותר. השעות הטובות ללכת לים הן מוקדם בבוקר, עד 9 בערך ועד שהרוח עולה ואחה"צ כשהשמש כבר לא קופחת ממעל. כדאי לקחת בחשבון שיש גלים והים דיי חזק. לא משהו מפחיד בכלל. מעולה לתפיסת גלים, קייט וגלישה שעוד לא ממש מפותחים פה. נראה לנו שבעוד כמה שנים זה ייראה אחרת.
כשיש שפל הים ממש רחוק ואז הוא מתקרב ומתקרב (זה קורה דיי מהר!). לפעמים יש מעין בריכות שנשארות על החוף של מים חמימים יותר (מעולה לקטנטנים).הים דיי חזק ובכלל יש רוח שעולה בערך מ 9-10 בבוקר.
אפשר להביא מזרני ים או בוגים. לא נתקלנו פה בכאלה להשכרה או למכירה, אם כי שוב זה צפוי להשתנות



·        אוכל! כל האזור מפוצץ בדוכני אוכל, במסעדות קטנות ומקומיות ובמסעדות יוקרתיות יותר. יש גם כמה מסעדות איטלקיות והודיות. גם זה עשוי להתפתח עוד מאד.
כשיורדת השמש כל הים מתמלא בדוכני אוכל מקומי. כמות מאכלי הים שפגשנו כאן היא מדהימה ואנחנו ממש ממליצים להתנסות במגוון גדול של דברים. לא תצטערו על זה!
המחירים ממש זולים, כך שגם אם לא תאהבו זה לא יהיה הפסד כזה גדול.
ממליצים בחום על בופה ארוחת הבוקר של ה
green hotel שפועל בין 6:30-9:00 בבוקר וגם על האוכל הכי מקומי בויאטנם ה pho שהוא מרק עם אטריות אורז, בקר, עלים ירוקים, נבטים ועוד. זו ארוחה מנצחת בשבילנו ובזמן שהותנו בעיר הייתה לנו המסעדה הקבועה שלנו אליה חזרנו כמעט בכל יום

המקום הזה נראה תמים.
בית רגיל כזה, נכון?

אז זהו שלא!
משעה מוקדמת בבוקר הוא שוקק חיים, כי זו בעצם מסעדה של ארוחות בוקר
כל משכימי הקום (ויש המון כאלה) באים לאכול פה.
בסופ"ש בעיקר מפוצץ פה עוד יותר מכרגיל


·        שיטוטי ערב בטיילת. יש טיילת ארוכה מאד שמלווה כמעט את כל החופים בעיר. ויש המון חופים, בכל חלקי העיר (front beach, back beach). הטיילת שוקקת חיים ברובה, או משמשת למקום מפגש חבוי לזוגות צעירים שיושבים להם בפרטיות. כל כמה מטרים יושב זוג. חמודים!
לאורך הטיילת יש דוכנים לממכר אוכל ושתייה וכל מיני שטויות וממש נעים ללכת בה לעת ערב. בשקיעה או אחריה. המקומיים קונים אוכל מהדוכנים ויושבים לאכול את ארוחת הערב שלהם כך, צופים בספינות הרבות המוארות בצבעים רבים




·        רולר בליידס! יש בעיר הזו קטע חזק של החלקה על רולר בליידס. מעניין מאיפה הגיע הטרנד אם כי אין ספק שהוא תפס פה חזק.
באחת הככרות על הטיילת קרוב לאזור בו שהינו גילינו שלעת ערב היא הופכת לרחבת החלקה על רולר בליידס. חבורת גברברים צעירים שבראשה ישנו בחור ששולט ביד רמה בהשכרת הגלגלים (כולל גרביים אם אין לכם, מגינים למיניהם ועוד) מנהלת את ההצגה. בהתחלה אמרו לנו שזה קורה רק בסופי שבוע, אולם במהרה גילינו שבעצם בכל ערב הם שם, רק שבסופי שבוע מגיעים בעיקר התיירים. באמצע השבוע המקומיים מחליקים ויש כאלה שהם ממש מעולים.
אנחנו חזרנו לשם כמה ערבים ברציפות וגילינו גם שמשכירים שם מיני סייקלוס לילדים וכמובן שיש מלא דוכני אוכל.
מומלץ בחום! גם אם מעולם לא החלקתם. התיירים מתרסקים שם חופשי



·        פארק hoa mai שנמצא על גבעה מעל העיר. עולים אליו ברכבל ומגיעים לפארק עם: מתקנים בסגנון לונה פארק, בריכה ומגלשות מים, מסלול מגלשות, אומגה, רכיבה על סוסים, אגם מלאכותי לשייט ועוד שלל פעילויות.
לגמרי מתאים לבילוי של יום שלם. יש גם כמה מסעדות במקום ושרות
shuttle בין המקומות השונים. הכל כלול במחיר הכרטיס, אם כי יש אפשרות גם לכרטיס מוזל יותר שלא כולל את הכל הכל




·        הפסל של jesus שנמצא על גבעה אחרת מעל העיר. שריד מהכיבוש הצרפתי במקום. רואים אותו מנקודות שונות בעיר ביום ובלילה (מואר) ואפשר גם לעלות אליו ברכב, או באופנוע ולהשקיף על העיר (לא עשינו את זה, אם כי ראינו תמונות...).
·        אם אתם בעניין של דייג יש המון דייגים מקומיים לאורך החוף ויש גם מעין בריכת דייג כזו בה אפשר לשבת מסביב ל-2 בריכות, לשכור חכות ולדוג. במקום יש גם מסעדה, כך שאפשר לבלות שם לא מעט זמן תו"כ אכילה. אפילו ראינו שם מסיבת יום הולדת



·        יש כמה וכמה מקדשים שמעניין לראות, אם זה הקטע שלכם.
·        השכרת אופני טנדם דו, תלת וארבעת מושבים. לשיטוט מסביב לעיר. יש גם את המיני סייקלוס שמתאימים יותר לילדים, אם כי ראינו גם מבוגרים שנוסעים בהם.
·        מסלול מרוצי כלבי הצייד. אטרקציה מפתיעה ביותר, חייבים להודות.
מדובר על מסלול מרוצים של ממש בעלות של כ-3 דולר כניסה. במקום יש אווירת פסטיבל עם אוכל (איך לא), מתקנים לילדים וכמובן שגם הימורים. אפשר להתחיל להמר מסכום של דולר בערך. עד כמה שזה נשמע הזוי, יש בזה מההתרגשות כאשר הכלבים יוצאים למרוץ בו הם כביכול רודפים אחרי ארנבת.
המקום פעיל בערבי שבת החל מ-19:00 (יש מקומות בהם כתוב שפעיל גם בשישי או בראשון, שווה בדיקה. לא ניסינו)






זו ה"ארנבת" שהם רודפים אחריה במרוץ







טיפים נוספים:
·        הויאטנמיים מתיידדים בקלות, במיוחד אם יש ילדים בסביבה... אנגלית אינה חזקה פה. הצעירים בעיקר מדברים, אם כי חלקם מתביישים מדיי על אף שהם בד"כ מבינים. אם אתם יכולים להשיג את מה שנחוץ לכם בכתב (כתובת, שם של מאכל, מקום אליו רוצים ללכת, שאלה) יהיה להם קל יותר לקרוא ולהבין, או לבקש ממישהו שיכתוב לכם בויאטנמית, או- שוב- להיעזר בשירותי התרגום של גוגל!- זה יקל על התקשורת מאד. גם עבור נהגי מוניות.
·        בכל הנוגע לכסף יש מכשיריATM  בהרבה מקומות. לא תמיד הם פועלים, אולם יש באמת הרבה. בחלק מהמקומות אפשר לשלם בכרטיס אשראי.

אנחנו ממש נהננו ובמקום יום- יומיים, כמו המקומיים, נשארנו 10 ימים בעיר



2 תגובות:

  1. חמודים אתם....הכל באיזי ובנחת....נראה כיף גדול!!!!

    השבמחק